Meteen naar de inhoud

online training
Zoekwoordenonderzoek &
SEO-contentstrategie

Wil jij jezelf waardevoller maken als copywriter of contentmarketeer? Het aanbieden van zoekwoordenonderzoek en SEO-contentstrategie is de perfecte manier om dat te doen.

Ik ga je vertellen waarom:

1. Je maakt je teksten er sterker mee

Je neemt tijdens het onderzoek een kijkje in het hoofd van de doelgroep. Hoe verloopt hun reis? Waar zitten ze mee? Hoe noemen ze de dienst of het product waarvoor je schrijft? Die info kun je gebruiken.

2. Het maakt je een waardevolle expert

Soms bedenkt jouw klant zelf een zoekwoord, maar is de concurrentie daarop moordend. Of zoekt er geen hond naar. Door onderzoek te doen behoed je jouw klant voor foute investeringen. Dat is waardevol.

3. Je creëert kansen voor je klant én jezelf

Je klant weet na het onderzoek precies welke pagina’s het beste geoptimaliseerd of aangemaakt kunnen worden om kansen op het gebied van SEO te pakken. En wie gaat er aan de slag met de teksten? Jij hopelijk :).

Toch merk ik dat veel tekstschrijvers en contentmarketeers opzien tegen het doen van zoekwoordenonderzoek. Al die cijfertjes, tools en tabellen… het is niet gek als het je af en toe duizelt.

Ik hoor dingen terug als:

“Welke tool kan ik het beste gebruiken? Sommige tools zijn best prijzig, dus dan wil ik wel de goede kiezen.”
“Ik begin vol goede moed, maar schiet in de stress als een tool veel zoekwoorden teruggeeft. Waar moet ik beginnen?”
“Ik vind het lastig om het concreet te maken. Wat moet ik uiteindelijk doen met de woorden die ik gevonden heb?”

Gelukkig hoeft zoekwoordenonderzoek helemaal niet zo moeilijk te zijn. Wat jij nodig hebt is een goed proces.

En laat dat nou precies zijn wat je in deze training leert.

Voor wie?

  • Freelance copywriters en contentmarketeers die SEO-teksten en zoekwoordenonderzoek als serieuze dienst willen aanbieden
  • Copywriters en contentmarketeers in loondienst die SEO willen toepassen in hun werk


Het is fijn als je al wat basiskennis op het gebied van SEO hebt.

Let op: We gaan tijdens deze training niet schrijven. Hoe je dat doet leer je tijdens deze training.

Je hoeft maar één zoekwoordenonderzoek te verkopen en je hebt je investering al terugverdiend!

Waarom deze training?

Je krijgt tijdens de training superveel waardevolle informatie, maar het belangrijkste is dat je deze informatie ook direct in de praktijk kunt implementeren. Ik geef je een kijkje in mijn keuken én zet jou zelf aan het werk. Je gaat direct aan de slag met een zoekwoordenonderzoek voor een website naar keuze. Natuurlijk loods ik je daar stap voor stap doorheen.

Door de praktische insteek ken je na de training echt alle tools en processen die je nodig hebt. Zodat je zoekwoordenonderzoeken voortaan efficiënt en vol zelfvertrouwen uitvoert.

Na deze training kun je:

  • De juiste input uitvragen bij je klant of werkgever
    Zodat je weet welk type woorden je tijdens je onderzoek naar boven moet krijgen

  • Een zoekwoordenonderzoek efficiënt uitvoeren
    Je wilt geen kansen laten liggen, maar ook niet eindeloos blijven onderzoeken

  • Bepalen welke zoekwoorden het meest kansrijk zijn
    Zodat je klanten geld en effort stoppen in de juiste zaken

  • Een SEO-contentstrategie creëren
    Want een spreadsheet vol cijfers is vooral overweldigend, je wilt die cijfers omzetten naar actiepunten

  • Advies geven over de meest effectieve websitestructuur
    Zodat de belangrijkste pagina’s de meeste SEO-power krijgen

Cadeautje: 1-op-1 feedback call

Tijdens de training gaan we een begin maken met een zoekwoordenonderzoek. Na de training rond je deze zelfstandig af.
Benieuwd of je het allemaal écht goed gedaan hebt? 

In de twee weken na de training kun je een 1-op-1 feedback call van 30 minuten met mij inplannen. Tijdens de call nemen we het zoekwoordenonderzoek door en geef ik jou nog wat laatste feedback.

Dit gaan we behandelen:

  • De laatste trends op het gebied van SEO-copywriting
  • Een fijn proces voor het verzamelen van input
  • Welke input je maar beter kunt negeren
  • Tools voor het ophalen van nieuwe zoekwoordsuggesties
  • Zoekvolume en concurrentie achterhalen
  • De meest interessante zoekwoorden selecteren
  • De resultaten vertalen naar een heldere en effectieve SEO-contentstrategie

Wat andere copywriters zeggen over de training:

Koop nu je tickets!

16 juni 2022
13:00u – 17:00u